20151022

Ini bukan utusan seorang peminat (baca; admirer) pada orang yang diminatinya (baca; crush).

Ya, aku tahu kalau malu memang tak akan dapat apa-apa. Tapi aku percaya tuhan tahu, yang aku bukannya sombong pada ahmad. Aku nampak dia dan ibunya tepi tangga. Bukan setakat sapa, senyum pun aku tak mahu. Aku buat buat tak nampak, tapi disebalik tiang khemah dan jambangan bunga aku curi curi pandang ahmad baju putih seluar hitam gaya peguam syariah lepas habiskan kes cerai. 

Aku sebenarnya malulah ahmad. Tapi, ini kali terakhirlah mad kalau aku mahu nampak kau pun. Ini bukan utusan seorang peminat (baca; admirer) pada orang yang diminatinya (baca; crush). 

Aku teringatkan ahmad sebab aku pernah minta kebenaran dia nak panjat tingkap studio dia untuk ambil biskut aku yang tertinggal luar koridor sebelah. Aku tak ucap terima kasih pun, aku terus panjat masuk kembali tingkap dengan biskut kraker dan oligo 3 dalam 1 di tangan tanpa aku pandang atau senyum terima kasih, sebab kebetulan memang ada saki air liur basi tepi muka aku di saat jam sudah pukul 12 tengahari. Anak dara bangun saat matahari atas kaabah ditambah dengan kelakuan panjat koridor bagi aku boleh dipanggil kurang tebiat. Tak mengapalah ahmad, aku mungkin kau tak tahu yang aku ini pemalu umpama manusia tiada hidung (simpulan bahasa mak aku). Semoga kau sukses selalu menjadi doktor kepada bangunan bangunan di melesie ini. Dan jika kau di takdir bertemu belahan dan menikah, aku doakan yang dia menjaga kau dan mak kau sepenuh jiwanya dan orangnya juga semanis gula perang kalau tak semanis kau gula melaka.

Aku semacam ada gerak hati yang kau juga akan terbuka taip taip aku, sebab itu aku tulis disini. Kalau kau baca baguslah (dengan harapan kau tahu aku sebenarnya bukan sombong cuma sejenis makhluk tak berhidung). Walaupun aku tahu menulis di blog adalah sangat lapuk tak sejaman instaberat dan penciap. Kalau tak terbaca pun tak mengapa, aku hanya mahu sedapkan hati aku yang mula tak sedap sejak di tangga tadi.


Ok. Selamat bergraduasi semua.