20160602

daging bernama hati

perjalanan ini sepertinya tidak membawa aku kemana mana
sebaik mana pakaian yang aku salut ke tubuh
hati aku tetap kotor
seperti ianya tidak turut membalut molek daging bernama hati
seperti aku menunggu sutera dari langit
yang putih, bersih dan bertulis ayat ayat magis dari Kau
seperti aku menunggu para para malaikat turun ke bumi memberi aku surat
yang menyatakan bahawa jalan yang aku pilih dan lalu sebenarnya memang kepada Engkau
seperti aku menunggu sesuatu yang ajaib, yang kerap kali ditulis dalam buku buku

kenapa tuhan? kenapa hati aku begini?

adakah aku adalah sebuah cerita yang tak siap?
adakah aku adalah sosok hitam dalam cerita yang tak habis ini?
adakah aku adalah salah satu munafiq yang kau tulis dalam kitabMu?

kerana semakin aku cuba dekat, semakin aku sebenarnya jauh