20160718

pilihan (II)

berkisar tentang pos beberapa minggu lepas, hari ini aku kembali menulis tentang pilihan.

ya. aku sedang membuat pilihan.

dan kini aku sedang menyusun dokumen dokumen penting yang diperlukan untuk pilihan aku. aku sedang mengumpul buku buku yang bakal aku jadikan rujukan dan makanan untuk pilihan aku nanti. aku tekad, kali ini adalah keputusan yang aku buat khas untuk diri aku, dan bukan kerana kepentingan orang lain. kerana aku akan hidup untuk tahun tahun selebihnya nanti untuk aku, bukan orang lain.


bah, kalau eyah nak amik ni boleh?

tak boleh. itu bukan ada masa depan. buat apa yang ada masa depan.


tapi ini adalah jiwa aku, akan aku buktikan pada dia yang ukuran masa depan itu sebenarnya luas. esok juga adalah masa depan, yang penting dalam esok atau masa depan yang lebih depan kita mampu senyum gembira bersyukur dan tak menyalahkan masa lalu.

pilihan senantiasa ada dalam tangan kita, kawan.