20140628

musim panas tiba

Aku tonton beberapa gulung cerita sejak habis periksa minggu lepas. Dari kashaf imani, gie, figth club, habibi dan ainun dan beberapa cerita lain. Cuma aku suka dengan watak charlie dalam satu cerita adaptasi novel lakonan logan lerman. Dia budak lelaki penaip cerita yang kurang keyakinan diri sejak kecil lalu masuk ke sekolah tinggi menjadi pelajar freshman. Tapi aku tak recommend pun cerita ini untuk ditengok, melainkan kalau kau nak tengok emma watson berlakon selain dari watak ahli sihir. Cerita buatan amerika bagi aku tak berapa membina otak melainkan filem-filem yang dah pasti kesahihan kualitinya. Cuma aku rasa novelnya mungkin lebih baik dari filem. Charlie kata pada Sam pada malam sebelum Sam akan sambung mengaji ke kolej: kita selalunya akan terdorong untuk terima cinta yang kita rasa kita deserve untuk dapat.

Ada banyak benda yang aku tak deserve dalam dunia, tapi tuhan masih tak putus untuk beri satu persatu setiap kali aku bangun dari katil sampai aku baring kembali. Dikala itu pun kadang, masih meminta tak cukup.

'Sometimes we only accept love that we think we deserve'

But the question is; do we really deserve?

Salam ramadhan, rabb.